Harley-Davidson luidt een nieuw tijdperk in voor toermotoren

MILWAUKEE, WI (24 jan. 2024) - Harley-Davidson® onthulde vandaag vier nieuwe 2024 motorfietsmodellen die een nieuw tijdperk van topprestaties, technologie en design inluiden. De geheel nieuwe Street Glide® en Road Glide® modellen met de nieuwe Milwaukee-Eight 117 zijn krachtiger, comfortabeler en lichter en zitten boordevol geavanceerde technologie, waaronder een nieuw infotainmentsysteem, allemaal verpakt in een dramatisch nieuw visueel ontwerp. Ter ere van het 25-jarig bestaan van Custom Vehicle Operations tilt het nieuwe CVO™ Road Glide® ST-model de prestaties van een hot rod bagger naar een hoger niveau met high-performance ophanging en remmen die geïnspireerd zijn door de racerij, een krachtige nieuwe Milwaukee-Eight® 121 HO-motor en een lage eindoverbrenging die samen zorgen voor het soort acceleratie en stuwkracht in het middenbereik waar agressieve rijders naar hunkeren. En de nieuwe CVO™ Pan America® debuteert als eerste CVO in het segment van de adventure touring, klaar om alles aan te kunnen met een groot aantal standaarduitrustingen, verpakt in exclusieve aangepaste lakken en afwerkingen

NIEUWE 2024 Street Glide en Road Glide modellen

De 2024 Street Glide en Road Glide modellen zijn krachtiger, lichter en dynamischer en hebben geheel nieuwe visuele designelementen die een samenhangende dynamische flow combineren van de voorspatborden tot de zadeltassen. Beide modellen hebben een geëvolueerd kuipprofiel dat er verfrissend modern uitziet, maar met behoud van het Harley-Davidson design-DNA dat ze direct vertrouwd maakt. Andere belangrijke kenmerken zijn:

Een vernieuwde Milwaukee-Eight® 117 V-Twin motor heeft een nieuw koelsysteem dat het thermisch comfort voor de rijder verder optimaliseert en een verbeterde in- en uitlaatstroom om de prestaties te verbeteren.

Selecteerbare rijmodi - Road, Sport, Rain en Custom - regelen elektronisch de prestatiekenmerken van de motorfiets.

De infotainmenttechnologie wordt aangestuurd door Skyline™ OS en gepresenteerd op een 12,3-inch TFT-kleurentouchscreen dat alle analoge instrumenten en de meeste schakelaars vervangt. Een nieuwe 200-watt audioversterker stuurt een paar op de kuip gemonteerde luidsprekers aan.

Verbeterde aerodynamica verbetert het comfort voor de rijder en vermindert het subjectieve schudden van de helm op de snelweg met gemiddeld 60 procent. De veerweg van de achterwielophanging is vergroot tot 3 inch. De opnieuw ontworpen zadelvorm uit één stuk en het materiaal van de vulling zorgen voor een aanzienlijke verbetering van het comfort op lange afstand voor de meeste rijders.

NIEUW CVO Road Glide ST-model voert CVO-lijn 2024 aan

De CVO Road Glide ST is de snelste, snelste en meest geavanceerde prestatiegerichte bagger ooit geproduceerd door Harley-Davidson, en vertegenwoordigt een unieke verzameling componenten die hoge waarde biedt aan prestatiegerichte rijders. Een diep solo-zadel en zes-inch riser in combinatie met een moto-stuur zetten de rijder in een agressieve, rechte positie met West Coast custom stijl. Belangrijkste kenmerken

Twee premium lakkleuren: Golden White Pearl of Raven Metallic. Een Screamin' Eagle-afbeelding op de zijkanten van de kuip en de brandstoftank is geïnspireerd op de Screamin' Eagle® Harley-Davidson® Factory-motorfietsen die deelnamen aan de MotoAmerica® Mission King of the Baggers-serie. CVO™ 25th Anniversary graphics vieren een mijlpaal in fabrieksaanpassingen.

De Milwaukee-Eight® 121 High Output V-Twin-motor is exclusief voor het CVO Road Glide ST-model en is getuned voor een vermogen van 127 pk (94 kW) en een koppel van 193 Nm (145 lb. ft.) - het meeste vermogen en koppel ooit van een fabrieksmotor in een Harley-Davidson® productiemotorfiets. Er is gekozen voor een lagere eindoverbrenging om de acceleratieprestaties in elke versnelling te verbeteren.

Het gebruik van alternatieve materialen helpt het drooggewicht te verlagen tot 363 kg. Geluiddempers hebben lichtgewicht titanium schelpen en gesmede koolstofvezel eindkappen; gesmeed koolstofvezel composiet is gebruikt om het voorspatbord, de zitkuip en de tankconsole te vormen; het oliecarter is gemaakt van lichtgewicht composiet; en het wielontwerp en de wave-style voorremrotors zijn geoptimaliseerd om het onafgeveerde gewicht te minimaliseren.

De volledig instelbare voor- en achtervering omvat SHOWA® achterschokdempers met externe reservoirs en omgekeerde 47mm SHOWA® 1x1 vorken.

Premium Brembo™ remcomponenten bieden een uitstekend remgevoel en remprestaties voor extra rijdersvertrouwen.

Selecteerbare rijmodi - Weg, Sport, Track, Track Plus, Rain en meerdere Custom-modi - regelen elektronisch de prestatiekenmerken van de motorfiets.

Een reeks infotainmenttechnologie wordt aangestuurd door Skyline™ OS. Een kleurentouchscreen vervangt alle analoge instrumenten en de meeste schakelaars. Een premium audiosysteem is voorzien van een 500-watt versterker en Harley-Davidson® Audio powered by Rockford Fosgate® Stage II 6,5-inch kuipluidsprekers.

De CVO™ Pan America® motorfiets is een nieuw ontdekkingsvoertuig en de eerste adventure touring (ADV) motorfiets van het CVO™ programma. Alle kenmerken die van het Pan America® 1250 Special-model een toonaangevende keuze hebben gemaakt onder veeleisende Adventure Touring-rijders wereldwijd, zijn behouden gebleven, inclusief de soepele en krachtige Revolution® Max 1250-motor, semi-actieve voor- en achterophanging, touchscreen display, selecteerbare rijmodi en Daymaker® Adaptive Headlamp-technologie. Het CVO™ Pan America®-model is uitgerust met een keur aan robuuste accessoires die zijn geselecteerd om de reis te verbeteren, waaronder Adaptive Ride Height-vering, robuuste aluminium top- en zijkoffers, een Screamin' Eagle® quickshifter, tubeless-velgen, extra LED-verlichting aan de voorkant en een aluminium skidplate, zodat de avontuurlijke rijder die alles en meer wil, waar voor zijn geld krijgt.